Hjälp med min C-uppsats

Jag skriver för tillfället min c-uppsats i lingvistik och mitt ämne är hur man använder smileysar i sms och chattmeddelanden när man dejtar. För att få en tydligare bild av användandet idag har jag valt att göra denna undersökning och jag skulle behöva er hjälp.

Undersökningen är helt anonym, Ingen personlig information kommer att finnas med i slutresultatet.

1. Är du man eller kvinna?

2. Hur gammal är du?

3. Använder du Internet som ett redsakp i ditt dejtande?

4. Hur länge har du gjort det?

5. Hur ofta pratar du med män/kvinnor som du dejtar/flörtar med på internet?

6. Till vilka personer använder du smileysar i meddelandena du skickar?

7. Är smileysar en viktig den av ditt kommunikationsspråk?

8. Kommunicerar du via sms och chattredsak såsom msn med personen du dejtar?

9. Använder du dig av smileysar?

10. Hur skulle du tolka smileysen i följande meningar? Vad bidrar den till betydelsen?

-Du är söt:-)

- Jag älskar dig :-)

-Saknar dig :-(

-Vi kan gå ut och äta och sen titta på film hemma hos mig ;-)

-Du är rolig du :-D

-Skulle inte du på middag hos dina föräldrar? :-S

11. Skulle betydelsen ändras i meningen "vad söt du är :-)" utan smileysen?

12. Vilken är den huvudsakliga orsaken till varför du använder smileysar? (välj ett alternativ)

a-För att förtydliga vad jag menar

b-Smileysar avdramatiserar och gör inte konversationen så seriös

c-För att visa vad jag känner

13. Om du får ett meddelande innehållande smileysar, påverkar det innehållet?

a- ja till ett bra sätt

b.- ja, till ett dåligt sätt

c - nej

14.Tror du killar och tjejer tolkar smileysar olika? Hur?

Får jag kontakta dig och ställa vidare frågor inom ämnet?

Du kan skicka svaren på frågorna till [email protected] eller min vanliga om du har den adressen.

Tack för din tid och hjälp.

MVH Erika

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Erika!



Det ska bli mycket spännande att följa detta och att ta del av din uppsats. Efter slutseminariet måste vi fira!



Dock kan jag inte vara till någon hjälp i denna undersökning (här skulle det väl vara en smiley men jag står över).



Hälsningar pappa

2010-04-21 @ 09:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0